Skriftskolan strävar till att ge undervisning i det centrala i vår kristna tro för att konfirmanderna ska kunna i konfirmationsmässan bekänna sig till vår kyrkas tro och Herren Jesus, som de är döpta till.

Under konfirmationsmässan välsignas konfirmanderna vid kyrkans altare och får fira nattvard tillsammans med församlingen. Vid välsignelsen deltar vidtalade faddrar med handpåläggning.

Lite information gällande konfirmationen här i vår egen församling :

Information om skriftskolan hittas här.

Kontaktuppgifter till lärare och kansliet hittar du här.

Till höger på sidan hittar du bra information om skriftskola och konfirmation som är gemensam i vår kyrka

Vid konfirmationen får du Guds välsignelse. Välsignelsen som prästen uttalar är en påminnelse om att Gud vill vara med dig hela livet. Du i din tur bekräftar att du vill tro på Gud och leva som kristen. Den som konfirmeras blir en självständig medlem i församlingen, som är en del av den stora kristna kyrkan på jorden.

Läs om vad konfirmation innebär

I något skede före själva konfirmationen övar konfirmanderna i kyrkan. Under övningen går de igenom hur de ska gå, var de ska sitta, och vad som händer framme vid altaret.

Läs om hur konfirmationen går till

Kanske du ännu funderar över något. Kolla då här.

Läs vanliga frågor om konfirmation