Verksamhetsgrupper

Inom alla tre verksamhetsområdena verkar grupper bestående av verksamhetsområdets präst samt lekmän. Dessa grupper stöder församlingen med rådgivning, initiativ och intressebevakning. Grupperna har utsetts av kyrkorådet (22.2.2023)

Kronoby: Barbro Öst, Malin Storbjörk, Krister Storbacka, Anna-Lena Andtbacka-Fröjdö. Supplenter Stefan Svenlin, Martin Näse, Petter Näse

Terjärv: Lisen Söderbacka, Greta Jakobsson, Tom Widjeskog och Charlotte Grönqvist. Supplenter Sebastian Widjeskog, Camilla Särs

Nedervetil: Karin Saarukka, Britta Laakso, Kristioffer Sandbacka, Siw Högnäs. Suppleanter Jenny Pulkkinen, Carola Siekkinen

Delta och påverka

Vi är alla viktiga länkar i det stora maskineri som församlingen och kyrkan utgör. Alla behövs, var och en med sina gåvor.

Du kan

- Ta kontakt med verksamhetsgruppen och diskutera ideer och önskemål.

- Söka en grupp som du känner dej hemma i

- Delta i kyrkliga val, både genom att ställa upp som kandidat och genom att rösta

- Delta i läsmöten, bra diskussionstillfällen. Ordnas under våren, ett tillfälle per verksamhetsområde.

- Medverka i gudstjänsten som t.ex. textläsare, kollektbärare, önska välkommen, kontakta gärna prästen på delområdet.

I Terjärv och Nedervetil fungerar gudstjänstgrupper. Ta kontakt med prästerna eller kantorerna, om du är intresserad att vara med i nån av gudstjänstgrupperna! Just du behövs!

Fungera som ledare t.ex i söndagsskolan eller andra grupper

Vill du veta mera ta kontakt